My Navia Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload
 
ModeCom FreeWAY MX3 HD AutoMapa Polska
ModeCom FreeWAY MX3 HD
366.25 PLN
Manta GPS470 Easy Rider Europa
Manta GPS470 Easy Rider Europa
120.99 PLN
Navroad ENOVO S AutoMapa Polska
Navroad ENOVO S AutoMapa
299.00 PLN
TomTom Via 135 Europa
TomTom Via 135 Europa
499.00 PLN
TomTom XXL Classic Europa
TomTom XXL Classic Europa
299.00 PLN
TomTom GO 500 Europa
TomTom GO 500 Europa
788.00 PLN
TomTom Start 25 M Europa
TomTom Start 25 M Europa
576.00 PLN
Garmin Nuvi 3597 LMT Europa
Garmin Nuvi 3597 LMT Europa
1050.00 PLN
 
 Ogłoszenie 
Prosimy o zapoznanie się z nową wersją regulaminu forum
Regulamin oraz opis zmian w dziale REGULAMIN

Poprzedni temat «» Następny temat
Igo 8 Nowe kolory map i skin`y 480 x 272 oraz 320x240
Autor Wiadomość
lazy49
Navi Expert


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 384
Wysłany: 2014-01-26, 22:38   

Sprawdziłem jeszcze dla schematu minimal:
Kod:

[INFO]
name="COLORSCHEME~Minimal Guri"
night=0
preview=""

[color]
0="ground", 200,200,200, 2

a="0_int", 212,212,212
A="0_ext", 112,112,112
d="0_int", 212,212,212
D="0_ext", 112,112,112

c="1_int", 212,212,212
C="1_ext", 112,112,112
e="4_int", 212,212,212
E="4_ext", 112,112,112

g="5_int", 212,212,212
G="5_ext", 112,112,112

h="6_int", 212,212,212
H="6_ext", 112,112,112

i="8_int", 212,212,212
I="8_ext", 112,112,112

k="9_int", 212,212,212
K="9_ext", 112,112,112

l="10_int", 255,255,255
L="10_ext", 205,205,205

u="12_int", 255,255,255
U="12_ext", 205,205,205

r="freeway_int", 212,212,212
R="freeway_ext", 112,112,112

s="poor_int", 172,155,130
S="poor_ext", 172,155,130

x="unpaved_int", 172,155,130
X="unpaved_ext", 172,155,130


czyli jest różnie

[ Dodano: 2014-01-26, 23:48 ]
no_taki napisał/a:
.....
Piszę to dlatego, ze nie na pewno sugerowałbym się oznaczeniami literowymi przy rozpoznawaniu kategoryzacji drog.


Z tym zdaniem się nie zgadzam. Ponieważ:
prawidłowo opisany schemat w komentarzu ma opis przejścia z klas FRC (zgodych z wytycznymi TA) na klasy iGo. FRC =Functional Road Class
Proszę zobaczyć ten sąsiadujacy tu niedaleko post:

http://www.my-navia.pl/vi...p=423127#423127

i na ten fragment:
Kod:

; TA FRC_A mapping
;FRC -> class
;1 -> 0
;2 -> 1
;3 -> 2
;4 -> 4
;5.1 -> 8
;5.2 -> 9
;6 -> 10
;7 -> 12
;8 -> 13 


pierwsza kolumna FRC ( wg TA), a druga klasy wg iGO. Dlaczego to przejście, bo iGO ma wiecej klas niż klasyfikacja TA.

A tak wygląda klasyfikacja FRC wg TeleAtlasa:
There are nine classifications of the Functional Road Class:

0 Motorways; Freeways; Major
Roads
All roads that are officially assigned as motorways.

1 Major Roads Less Important than
Motorways
All roads of high importance, but not officially
assigned as motorways, that are part of a connection
used for international and national traffic and
transport.

2 Other Major Roads All roads used to travel between different neighboring
regions of a country.
3 Secondary Roads All roads used to travel between different parts of the
same region.
4 Local Connecting Roads All roads making all settlements accessible or making
parts (north, south, east, west and central) of a
settlement accessible.
5 Local Roads of High Importance All local roads that are the main connections in a
settlement. These are the roads where important
through traffic is possible, e.g.:
 arterial roads within suburban areas, industrial
areas or residential areas;
 a rural road, which has the sole function of
connecting to a national park or important tourist
attraction.
6 Local Roads All roads used to travel within a part of a settlement
or roads of minor connecting importance in a rural
area.
7 Local Roads of Minor Importance All roads that only have a destination function, e.g.,
dead-end roads; roads inside living area; alleys:
narrow roads between buildings, in a park or garden.
8 Other Roads All other roads that are less important for a
navigation system:
 a path: a road that is too small to be driven by
a passenger car;
 bicycle paths or footpaths that are especially
designed as such;
 stairs;
 pedestrian tunnel;
 pedestrian bridge;
 alleys that are too small to be driven by a
passenger car.

Do każdej literki przypisana jest klasa drogi wg iGO z odpowiednim pokolorowaniem (RGB).
A co znaczą literki aA, bB,cC -małe wypełnienie drogi (int), duże obramowanie (ext), a hierarchia a,b,c..oznacza kolejność zanikania przy pomniejszaniu. Przy duzym pomniejszeniu powinny być widoczne tylko autostrady.
i to tyle.
 
 
no_taki
Maestro GPS



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 2350
Wysłany: 2014-01-27, 16:56   

Przeanalizowałem to co napisałeś, sprawdziłem na czterech schematach i dwóch programach i jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że po prostu mapy jednakowo kategoryzują drogi ekspressowe i drogi krajowe. ( sprawdzałem na mapie NQ i TA )
Oczywiście mogę nie mieć racji.

P.S. Dzieki za przydatne informacje .
_________________
MiO 500, Modecom MX3== iGO Primo 2(9.6.5) - Dimka 1.5.3 / iGO 2(9.6.1) - skin Pan_Karpik / iGO (9.6.13)- skin Dimka 1.7, skin Decent, skin gJak /iGO 9.6.8-skin Pan_Karpik.
 
 
lazy49
Navi Expert


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 384
Wysłany: 2014-01-27, 21:23   

W czasie tej mojej pisaniny doszedłem to tego samego wniosku!
Teraz można sobie samemu kolorować drogi jak się chce.
Jeszcze tylko przykład jak ktoś klasyfikuje drogi w Niemczech:
Kod:


[INFO]
name="COLORSCHEME~Byte Day"
night=0


[color]

0 = "ground", 208, 252, 208,1

; ## Autobahnfarben (Straße) 245, 215,  0
a = "0_int", 255, 255, 0     ;class 0 external color
; ## Randfarbe der Autobahnen
A = "0_ext", 255, 0, 0    ;class 0 external color

; ## Farbe der Bundesstraßen/U-Straßen (Straßenfarbe)
b = "1_int",255, 255, 0    ;class 1 internal color
B = "1_ext",0,0,0    ;class 1 external color

; ## Landstraßenfarbe (Straße
c = "2_int", 255, 255, 0
C = "2_ext", 0,0,0

; ## Landstraßen
d = "4_int", 255, 255, 0
D = "4_ext", 0,0,0

; ## Straßenfarben von K und U
e = "9_int",255, 255, 0
E = "9_ext",0,0,0

; ## Verbindungsstraßefarben innerhalb der Stadt
f = "8_int",250,235,190
F = "8_ext",0,0,0

; ## Farben kleinerer Straßen innenstadt
g = "10_int",248,248,248
G = "10_ext",180,180,180
; ## Hauptstraßen-Farbe innenstad
h = "12_int",248,248,248
H = "12_ext",128,128,128

i = "13_int",225,225,225
I = "13_ext",200,200,200

j = "lowdetail_low_junc_int",255,255,255
J = "lowdetail_low_junc_ext",128,128,128

k = "lowdetail_hi_junc_int",0,255,255
K = "lowdetail_hi_junc_ext",0,255,255
----------------------------------------


Dziękuję za konstruktywną wymianę zdań.
 
 
geranium 
GPS instruktor


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 575
Wysłany: 2014-01-28, 18:41   

dla ułatwienia tej pracy można wykorzystać
 
 
lazy49
Navi Expert


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 384
Wysłany: 2014-01-29, 11:56   

-Widzę, że w opisie schematu Byte day (który powyżej zamiesciłem) Autor ładnie klasyfikuje drogi , po czym wszystkie od a do e koloruje je na jeden kolor!
-W przykładzie z postu wyżej (o colorviewer) widać, że każda droga dostała swój kolor.
-I jeszcze ciekawostka 80% schematów ma błąd w komentarzu przy literze "a"

Kod:
 a = "0_int", 255, 255, 0     ;class 0 external color

powinno być internal color, a nie external color. Oczywiście w żaden sposób nie wpływa to na działanie schematu.

-I jeszcze żebractwo: nie mogę w cywilizowany sposób (bez pokrętnego linkownia i ściągania śmieci) ściągnąć powyższego iGO colorviewer (chyba stary program, bo ze strony iGO zniknął).
 
 
piotrekcz 
GPS instruktor



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 549
Wysłany: 2014-01-29, 23:07   

lazy49 napisał/a:
ściągnąć powyższego iGO colorviewer

Program znajdziesz tu , nie wiem jaki masz system operacyjny (komputer) może "pluć" o braku MSSTDFMT.DLL - znajdziesz samodzielnie.
_________________

 
 
lazy49
Navi Expert


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 384
Wysłany: 2014-01-30, 07:53   

Dziękuję, wszystko działa.
 
 
jgx 
Waypoint


Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 156
Wysłany: 2014-04-03, 18:50   

piotrekcz napisał/a:
lazy49 napisał/a:
ściągnąć powyższego iGO colorviewer

Program znajdziesz tu , nie wiem jaki masz system operacyjny (komputer) może "pluć" o braku MSSTDFMT.DLL - znajdziesz samodzielnie.

bardzo prosze o odświeżenie linku bo chciałbym poprawić kolory autostrad pod siebie i myśle że z tym programem dam rade a bez niego nie

[ Dodano: 2014-04-05, 08:36 ]
Chyba nikt tu już nie pomaga - no nic, może tym razem - w związku że nikomu się nie chce użyczyć programu colorviewer zabrałem się za edycje ręcznie. Ale coś mi nie idzie - używam Igo 8.3.5 ze skórką Gurjona. Chciałbym zmienić kolory niektórych kategorii dróg (autostrady i drogi ekspresowe). Nie chce stosować gotowych innych skinów tylko tak samodzielnie zmienić te kolory aby w skinie Gurjona były inne niż oryginalnie w tym skinie. Wyczytałem że musze zmienić: W sekcji "[color]":
a="0_int", ;autostrady
A="0_ext",

W którym konkretnie miejscu jest plik który mam edytować bo ja znalazłem tylko w oryginalnej skórce data.zip\ui_igo8\common\night2dcolor.ini oraz night3dcolor.ini - czy to są pliki które mam edytować aby zmieniały się kolory nocne? Tak zrobiłem i w sekcji A wpisałem aby przykładowo zmienic autostrady na czerwony
Kod:
a = "0_int", 255, 0, 0 ;class 0 internal color

ale jak odpale Igo bes skina gurjon to nic się nie zmienia - z kolei w jak zmienie w skórce Gurjona plik GJ6.18p_da_AdvRadars.zip\ui_igo8_da\common\night2dcolor.ini (bo tylko taki znalazłem) to Igo wogóle nie wstaje (restart podczas uruchamiania) - co robie zle? Które konretnie pliki mam edytować czy w data.zip czy gdzieś w skórce Gurjon? (jezdze tylko na skórce Gurjona)
pozdro 4all
_________________
Mio Spirit 670
 
 
lazy49
Navi Expert


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 384
Wysłany: 2014-04-07, 20:14   

Aby zmienić kolory dróg (Tobie konkretnie chodzi o autostrady) to najprościej zabrać się do modyfikacji pliku color.ini w odpowiednim schemacie kolorów (scheme).
Lepiej nie grzebać ani w data.zip ani w skinach. Skiny zmieniają funkcjonalność programu, modyfikują menu. Za kolorystykę odpowiadają głównie schematy!

PS
Czasami brakującej rzeczy lepiej szukać, nie w wątku szczegółowym (do którego zainteresowani mogą nie zaglądać), a w wątku POSZUKUJE. W Twojej sytuacji uzyskałeś pomoc w ciągu 4 godzin.
 
 
no_taki
Maestro GPS



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 2350
Wysłany: 2014-04-07, 20:49   

jgx napisał/a:

Chyba nikt tu już nie pomaga


ten cału colorciewer jest Ci potrzebny jak umarłemu kadzidło ( zresztą podano Ci link na innym watku )
Zasada jest prosta ( i opisywana wielokrotnie na forum )
Linie:
Kod:
a="0_int", 240,210,0
A="0_ext", 160,100,100

oznaczają :
a="0_int", 240,210,0
A="0_ext", 160,100,100
a - autostrada ( co oznaczają pozostałe poszukaj sobie kolego na forum )
int - kolor drogi
ext- kolor obwódki
240,210,0 - to oznaczenia kolorów w schemacie RGB ( 240 - R, 210 - G , 0 - B )
Przykąldy kolorow w schematach RGB masz np tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_kolor%C3%B3w w necie jest tego masa , wystarczy wpisac schemat kolorów RGB )
Wiele programów graficznych ( np. Photoshop ) umozliwia ustalenie schematu RGB absolutnie dowolnego odcienia .
W niektórych liniach pojawia się czwarta dana ( po znaku "=" ) . To id tekstury , czasem zastapione znaczkiem <""> ( dla Ciebie do pominięcia )

Schematy kolorów masz w CONTENT/SCHEME/"Twój schemat"/color.ini .
Zmieniaj schemat który wybrałeś w programie. ( zazwyczaj sa oddzielne dla dnia i dla nocy )

P.S. Wszystkie te informacje masz w tym temacie :-( .
_________________
MiO 500, Modecom MX3== iGO Primo 2(9.6.5) - Dimka 1.5.3 / iGO 2(9.6.1) - skin Pan_Karpik / iGO (9.6.13)- skin Dimka 1.7, skin Decent, skin gJak /iGO 9.6.8-skin Pan_Karpik.
Ostatnio zmieniony przez no_taki 2014-04-07, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bodek63 
Waypoint
niedarady


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 196
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-04-07, 21:11   

jgx napisał/a:
Chciałbym zmienić kolory

Do tego jest bardzo pomocny Tester kolorów np. ten http://www.kurshtml.edu.pl/generatory/kolory.html
_________________
Mio 670 Spirit
Nie pomagam na PW
 
 
no_taki
Maestro GPS



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 2350
Wysłany: 2014-04-07, 21:15   

No własnie.
Tyle, ze trzeba coś poczytać i czymś się zainteresować, a nie biadolić.
_________________
MiO 500, Modecom MX3== iGO Primo 2(9.6.5) - Dimka 1.5.3 / iGO 2(9.6.1) - skin Pan_Karpik / iGO (9.6.13)- skin Dimka 1.7, skin Decent, skin gJak /iGO 9.6.8-skin Pan_Karpik.
 
 
jgx 
Waypoint


Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 156
Wysłany: 2014-04-07, 21:27   

Przecież w moim zapytaniu napisałem że po przeczytaniu wątku wiem co znaczy wpis a="0_int", 240,210,0
A="0_ext", 160,100,100
i że trzeba edytować plik color. ini - prosiłem tylko o wskazanie konkretnego pliku bo u mnie nie posiadam w content folderu Scheme ze schematami gdyż używam domyślnych schematów kolorów Dzień i Noc a nie mogę znaleźć gdzie te schematy (i plik color.ini) są zapisane - mój folder Igo 8 wygląda tak:
[img][/img]
foldre Content tak:
[img][/img]
więc po prostu nie wiem gdzie jest plik color.ini
_________________
Mio Spirit 670
 
 
no_taki
Maestro GPS



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 2350
Wysłany: 2014-04-07, 21:37   

domyslne schematy masz w data.zip/ui_igo8/"Twoja rozdzielczość "
Tam są ( jest ) katalog z nazwa schematu , a w nim plik .ini
UWAGA!!!!!!!
Nie zmieniamy pliku data.zip !!! więc, by coś pozmieniać trzeba " wyprowadzić " katalogi z data.zip.
Jak to zrobic ???
Po prostu - wyciągasz z data.zip cały katalog ui_igo8 do katalogu głównego iGO ( jak to zrobic... pisano o tym tysiąc razy ) i działasz już w rozpakowanym katalogu ui_igo8.
( przez "wyciągnięcie do kat. głównego" rozumiec nalezy taką sytuację , że jesli Twoj katalog w ktorym masz iGO na karcie nazywa się np. IGO , to sciezka do tego katalogu będzie IGO/ui_igo8, mówiąc wprost - jeśli jeszce raz zrobiłbyś pierwszy screen zamieszczony wyżej to ui_igo8 pojawił by się na nim
_________________
MiO 500, Modecom MX3== iGO Primo 2(9.6.5) - Dimka 1.5.3 / iGO 2(9.6.1) - skin Pan_Karpik / iGO (9.6.13)- skin Dimka 1.7, skin Decent, skin gJak /iGO 9.6.8-skin Pan_Karpik.
 
 
Bodek63 
Waypoint
niedarady


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 196
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-04-07, 21:41   

jgx napisał/a:
więc po prostu nie wiem gdzie jest plik color.ini

W twoim przypadku ten plik jest w data.zip i ew. jeszcze w branding. zip tych lepiej nie ruszaj. W katalogu content utwórz folder scheme i tam możesz wrzucić schematy kolorów (które można znależć w necie i które to możesz przerobić tak jak chcesz) , ale muszą być od igo8 bo od Primo większość u Ciebie nie zadziała.
_________________
Mio 670 Spirit
Nie pomagam na PW
Ostatnio zmieniony przez Bodek63 2014-04-07, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 15