Ogłoszenie | Prosimy o zapoznanie się z nową wersją regulaminu forum (ver 003) oraz zasadami przetwarzania danych osobowych
Regulamin oraz zasady przetwarzania w dziale REGULAMIN
|
Zasilanie Larka 35.6 poprzez USB |
Autor |
Wiadomość |
toren
młodszy inspektor GPS

Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-05-01, 14:39 Zasilanie Larka 35.6 poprzez USB
|
|
|
Witajcie...
Po tym jak jedną navi uwaliłem zasilaniem w niewłaściwy sposób troszkę bardziej przyłożyłem się do tego by coś wyszło z ładowania w domu.
Rzuciły mi się kiedyś w oczy stare głośniki do kompa zasilanie 5V z gniazda USB, wystarczyło dobrać z jakiejś samochodowej (nie tylko) ładowarki pasujący wtyk i....... to tyle ;)
Sposób okazał się na tyle skuteczny że sprawdzony - na fotkach. Z wyjścia USB podawane jest napięcie 5.14V co w zupełności wystarczy na naładowanie takiego aku.
______________________________________________________________
CIEKAWOSTKA
Ładowanie jest możliwe także przy wyłączonym komputerze
______________________________________________________________
Ładowanie.jpg Tak wygląda ładowanie w praktyce... |
 |
Plik ściągnięto 103 raz(y) 120,01 KB |
kabel1.jpg Tak przedstawia się zmontowany kabel |
 |
Plik ściągnięto 38 raz(y) 62,52 KB |
|
|
|
|
 |
jejonek36
Waypoint

Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 36
|
Wysłany: 2009-05-02, 14:29
|
|
|
To nie jest żadna nowość. Wiele Navi w standardzie ma dołączony kabel USB do komunikacji z komputerem.Kabel spełnia również funkcje ładowania:-) |
|
|
|
 |
toren
młodszy inspektor GPS

Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-05-02, 21:53
|
|
|
Masz rację... tylko nie w jednym
Ten model Larka nie może być ładowany poprzez kabel komunikacji USB. Stąd ten temat. |
|
|
|
 |
walek75
GPS instruktor

Pomógł: 37 razy Dołączył: 23 Cze 2008 Posty: 617
|
Wysłany: 2009-05-21, 12:00
|
|
|
toren napisał/a: | Ładowanie jest możliwe także przy wyłączonym komputerze |
Tylko pod warunkiem, że komputer daje na port USB napięce w stanie czuwania. Niewiele jest takich płyt głównych oraz notebooków, a to z prostej przyczyny: w stanie czuwania (gdy do zasilacza w kompie dochodzi napięcie, a on jest wyłączony), płyta jest zasilana w 5V małym zasilaczem pomocniczym, który służy do dostarczania napięcia układom włączającym komputer (wówczas też na sygnał załączany jest główny zasilacz). Jeżeli zauważysz, że port USB wg normy może dać prąd 0,5A (w rzeczywistości może połynąć nawet 1A - bo na to taki prąd są bezpieczniki polimerowe) oraz, że możesz mieć podłączone do USB wiele urządzeń zasilanych z portu: ładowanie Navika, mysz, pogdrzewacz napojów itp, to może się okazać, że obciążenie zasilacza pomocniczego jest większe niż on może wytrzymać, co powoduje jego zniszczenie. Dla przykładu mój zasilacz iBOXa 400W na napięciu StandBy 5VSB ma wydajność 2.5A, dla experymentu obciążyłem go rezystancją 4ohm (szeregowo 2x 2ohm), więc płynął prąd 1,25A - połowa wydajności i po 30 min radiator na tranzystorze przełączającym był rozgrzany jak cholera, więc przerwałem eksperyment.
Toren, jeżeli Twój komputer daje napięcie na port gdy jest wyłączony, to lepiej ładuj navika przy włączonym (wtedy 5V bierze z dużego zasialcza mój iBox daje 14A). |
|
|
|
 |
saphire
Navi Expert Daję wędkę nie rybę!


Pomógł: 5 razy Wiek: 48 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 274
|
Wysłany: 2009-06-13, 05:29
|
|
|
Jest jeszcze jeden sposób na ładowanie bez kompa.
Kupujesz mini hub usb za *naście zł byle by miał zewnętrzny zasilacz którym będzie on zasilany - podłączasz go do zasilacza a do huba wpinasz nawigację kabelkiem USB
Wczoraj tak ładowałem Navię. |
|
|
|
 |
BladeX
Maestro GPS Kamil


Pomógł: 730 razy Wiek: 108 Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 9736
|
|
|
|
 |
mxw
azymut

Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-06-14, 23:52
|
|
|
saphire napisał/a: | Kupujesz mini hub usb za *naście zł byle by miał zewnętrzny zasilacz którym będzie on zasilany - podłączasz go do zasilacza a do huba wpinasz nawigację kabelkiem USB |
sposób prawie dobry, choć 35.6 nie ma ładowania przez usb
powinieneś tylko napisać: kupujesz mini hub usb ......., a następnie wyrzucasz hub'a, a jego zasilacz podłączasz bezpośrednio do Larka
ja tak zrobiłem i działa i pasuje idealnie
hub Edimax, zasilacz 5V 1A, polaryzacja dobra, wtyczka idealnie pasuje do 35.6  |
_________________ pozdro.,
m. |
|
|
|
 |
RobbieG
Waypoint

Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 17
|
Wysłany: 2009-08-17, 08:16
|
|
|
Ja podłączyłem mojego 35,6 kablem usb (nie firmowym) do kompa i ładuje baterię bez problemu.
Różne bebechy w tym samym modelu ? |
|
|
|
 |
macpomorze
Waypoint Mio 200


Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 66 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-09-27, 15:49 Zasilanie nawigacji w samochodach
|
|
|
Panowie jaki pobór prądu jest przez larka 35.6 (mio 500 czy inną nawigację) pozostawiając je wlączone w samochodzie?.Pytam się, dlatego ponieważ mam tą nawigację stale podłączoną nie jeżdząc czasami tydzień , połtore tygodnia ze wzgledu na wykonywaną pracę i samochód służbowy.
Niektore urządzenia elektroniczne np. radio pionnera z cd i mp3 model z końca zeszłego roku pobiera ( podłączony panel w samochodzie i podtrzymywanie pamięci) pobiera na postoju aż 1A.Po tygodniu z panelkiem i akumulator szlak trafia.Dlatego wyjmuję ten panel z radia.Proszę o odpowiedź czy pobór prądu nawiagacji podlączonej do nieużywanego i wyłączonego samochodu jest wielki i czy w ogóle ktoś zajmował się takim tematem w nawigacjach.? |
_________________ Kumam co kumam, czego nie kumam skumać się postaram, Nie wyjdzie...podumam - pokumam i skumam. Ot co... |
|
|
|
 |
jacekp1313
Maestro GPS Navit.T700+NaviExpert

Pomógł: 527 razy Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 18791
|
Wysłany: 2009-09-27, 16:26
|
|
|
Navia Nv35 podłączona przez zasilacz 500mA pracuje i jeszcze doładowuje akumulator.
Pobór w stanie uśpienia można spróbować oszacować: jeśli po 72 godzinach czuwania rozładuje się akumulator 700mAh, oznacza to pobór prądu na czuwaniu ok. 10mA |
_________________
 |
|
|
|
 |
macpomorze
Waypoint Mio 200


Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 66 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-09-28, 05:03
|
|
|
jacek w samochodzie można to w taki sposób sprawdzić;
przy wyłączonym silniku i wyłączonych odbiornikach prądu napięcie na klemach akumulatora musi wynosić 12,6 V, lub deczko więcej i wtedy to jest dobrze.
Potem włączamy np. nawigację do gmiazda zapalniczki i patrzymy o ile V napięcie się zmniejszyło.
Natomiast przy włączonym silniku, na wolnych obrotach ( przy wyłączonych odbiornikach) napięcie na klemach akumulatora... winno wynosić pomiędzy 13,8~14,4 V, ale w tym przypadku ma to już mniejsze znaczenie do silnik pracuje i alternator doładowuje akumulator. |
_________________ Kumam co kumam, czego nie kumam skumać się postaram, Nie wyjdzie...podumam - pokumam i skumam. Ot co... |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12 |
|