Ogłoszenie 
Prosimy o zapoznanie się z nową wersją regulaminu forum (ver 003) oraz zasadami przetwarzania danych osobowych
Regulamin oraz zasady przetwarzania w dziale REGULAMIN

Poprzedni temat «» Następny temat
Dokładność podawania pozycji w Lark free bird
Autor Wiadomość
Doliniarz1 
młodszy inspektor GPS


Wiek: 47
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Giżycko
  Wysłany: 2008-10-02, 22:22   Dokładność podawania pozycji w Lark free bird

Mam pytanie do użytkowników Lark-ów jechałem używając Lark free bird 35.0 pożyczonego do kolegi z mapą IGO 2006 i odczułem wrażenie że pozycja samochodu jest o jakieś 50 m do przodu w porównaniu z pozycją na gps-ie denerwowało to podczas jazdy w mieście gdy było dużo uliczek i nie wiedziałem, w końcu w którą mam skręcić ulicę. Czy ktoś spotkał się z podobnym odczuciem lub czy to jest tylko taka dokładność larka. Podczas rozmowy z właścicielem larka powiedział mi że podczas jazdy na mapie map miał podobny problem a rozwiązał go wyłączając dźwięk i jechał obserwójąc obraz z gps ja wolę jak więcej uwagi zwracam na drogę a nie na wyświetlacz a ponieważ mam zamiar zaopatrzyć się w Lark 35.4 chciałbym poznać opinie innych użytkowników larków
Ostatnio zmieniony przez jacekp1313 2011-10-20, 17:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rafalek1908
młodszy inspektor GPS


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 13
Wysłany: 2008-10-02, 22:44   

Ja nie miałem takiego problemu. A wgrane mam Tomtom, Automapa, mapamap, autopilot, destinator.
 
 
Wedrowca 
Maestro GPS



Pomógł: 144 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2733
Skąd: się wziął kosmos?
Wysłany: 2008-10-03, 13:16   

Nie mam takich objawów.
_________________
Longhorn 950, GOCLEVER 4335, LARK 35.0 v1.0, LG L3
Pentagram P3106+K750i/K800i/W995+TrekBuddy
 
 
harry 
Maestro GPS
Szukaj-czytaj-pytaj



Pomógł: 88 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 3459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-03, 14:33   

Doliniarz1 napisał/a:
odczułem wrażenie że pozycja samochodu jest o jakieś 50 m do przodu w porównaniu z pozycją na gps-ie
To się zdarza; o problemie znajdziesz info w internecie tu i na innych forach (prawie wykłady).
W AM jest możliwość korygowania parametru odpowiedzialnego za niwelację zjawiska.
Nie rozumiem jednego - jak wyłączenie komunikatów uzdrowiło sytuację?
_________________

 
 
Doliniarz1 
młodszy inspektor GPS


Wiek: 47
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Giżycko
  Wysłany: 2008-10-03, 22:05   

Wyłączenie dźwięków miało na celu nie słuchanie podpowiedzi a raczej wizualne sprawdzanie mapy, bez dźwięku lektor nie wprowadzał w błąd to są akurat spostrzeżenia właściciela larka mnie irytowało w miastach podawanie że mam skręcić już za ulicą w którą miałem wykonać manewr. A miłem jeszcze problem z IGO ponieważ po wyłączeniu nigdy nie pamiętał ustawień i wszystko trzeba było konfigurować na nowo a mapa była wgrana na kartę SD.
 
 
bossbusko
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 14
Wysłany: 2008-10-18, 06:24   TT na MDA CIII i Larku, rozna predkosc dzialania

Do tej pory z niezlym skutkiem uzywalem TomToma na MDA CIII. Ale wraz z promocja GW pojawila sie szansa na wzglednie tania nawigacje czyli Lark'a 35.0. Po zakupie zaladowalem wiec do niego TT, dokladnie ta sama wersje i ta sama mape.
Jesli chodzi no sam sprzet to procki podobno sa podobne bo gdzies wyczytalem ze Lark ma tez cos kolo 200Mhz, wolnego ramu w larku duzo wiecej, rzedu 25mb, gdzie w MDA zaledwie 8.
Myslalem i czytalem ze nawi na uzadzeniach dedykowanych z duza iloscia ramu powinna smigac jak zloto, a tu zaskoczka.
Odpalilem nawigacje, Lark zlapal fixa piorunem, HTC jak zawsze troche sie meczyl. Oczywiscie wielkosc obrazu a przez to i obsluga w larku lepsza, ale w trasie juz nie tak rozowo.
Wyznaczylem ta sama 30km trase i niby wszystko ok ale...
Predkosc pokazuja ta sama, dlugosc i szerokosc geograficzna takze ale Lark jest opozniony w reakcjach w stosunku do MDA o jakies 0,5 sekundy. niby nic a podczas manewrow np w miescie moze to mies duze znaczenie. (Dodam tylko ze np predkosc jazdy nie jest opozniona)
Czym sie to objawia. Komunikaty glosowe sa pierwsze na MDA, a takze obliczenie trasy po zjechaniu z wyznaczonej szybciej jest w MDA.
Np. komunikat "Za trzysta metrow skrec w lewo" na dwoch urzadzeniach naraz brzmi tak " za trzysta metrow, za trzysta metrow skrec w lewo"
Podobnie mijam jakis zjazd w ktory mam skrecic i to Mda jest pierwsze przed Larkiem.

I tu moje pytanie, jakie sa wasze spostrzezenia. Czy to juz tak ma, czy to wina kiepskiego sprzetu, czy tez to mapa wgrana na Larka wolniej reaguje.
 
 
Hukkle
Maestro GPS
Akira512



Pomógł: 87 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 2772
Skąd: 52.8 17.2
Wysłany: 2008-10-18, 08:02   

bossbusko napisał/a:
Myslalem i czytalem ze nawi na uzadzeniach dedykowanych z duza iloscia ramu powinna smigac jak zloto

Lark 35.0 (ani żadne urządzenie z winCE) nie jest urządzeniem dedykowanym dla TomToma. Opóźnienie komunikatów głosowych zależy od pół setki czynników i nie jest żadnym miernikiem działania programu lub urządzenia.
_________________
Jeśli nie wiesz - czytaj FAQ
Jeśli chcesz by inni wiedzieli - napisz w FAQ-propozycje
Jeśli pomogłem, nie klikaj "Pomógł" - pomóż komuś innemu
 
 
bossbusko
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 14
Wysłany: 2008-10-18, 08:58   

Hukkle napisał/a:
bossbusko napisał/a:
Myslalem i czytalem ze nawi na uzadzeniach dedykowanych z duza iloscia ramu powinna smigac jak zloto

Lark 35.0 (ani żadne urządzenie z winCE) nie jest urządzeniem dedykowanym dla TomToma. Opóźnienie komunikatów głosowych zależy od pół setki czynników i nie jest żadnym miernikiem działania programu lub urządzenia.

Zle sie wyrazilem, oczywiscie urzadzeniami dedykowanymi po TT sa jego wlasne sprzety. mialem na mysli nawigacje jako taka i urzadzenie do tego specjalnie skonstruowane.
Wymien chociaz jeden powod tak na poczatek...
 
 
akubit
Waypoint


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 113
Wysłany: 2008-10-18, 09:06   

Procesor OMAP ma zupełnie inną architekturę od ARM i 200MHz w pierwszym znaczy dużo więcej (pewnie ok 350MHz) niż 266MHz w drugim.
 
 
Hukkle
Maestro GPS
Akira512



Pomógł: 87 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 2772
Skąd: 52.8 17.2
Wysłany: 2008-10-18, 09:08   

bossbusko napisał/a:
Wymien chociaz jeden powod tak na poczatek...

No początku był kosmos... Naprawdę mi się nie chce. Temat był wałkowany na tysiące sposobów gdy tylko ktoś zauważył że mu się automapa spóźnia o 3 metry.
_________________
Jeśli nie wiesz - czytaj FAQ
Jeśli chcesz by inni wiedzieli - napisz w FAQ-propozycje
Jeśli pomogłem, nie klikaj "Pomógł" - pomóż komuś innemu
 
 
bossbusko
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 14
Wysłany: 2008-10-18, 10:22   

Hukkle napisał/a:
bossbusko napisał/a:
Wymien chociaz jeden powod tak na poczatek...

No początku był kosmos... Naprawdę mi się nie chce. Temat był wałkowany na tysiące sposobów gdy tylko ktoś zauważył że mu się automapa spóźnia o 3 metry.

Jesli mam sie czepiac tak jak Ty to na poczatku nie byl kosmos, o ile kumasz cos z aktualnego spojrzenia na fizyke.

I widze ze jako doswiadczony użytkownik tego forum traktujesz z gory kazdego nowego.

Nie wiem czy zauwazyles ale nie jestem pierwszym lepszym uzytkownikiem netu, ktory rejestruje sie na forum, fisze jedno zdanie i żąda odpowiedzi.
Opisalem szczegolowo swoj "problem" i prosze tylko o naprowadzenie, ewentualnie wskazanie odpowiednich watkow.

Dziekuje doswiadczony uzytkowniku tego wspanialego forum za pomoc.
 
 
Hukkle
Maestro GPS
Akira512



Pomógł: 87 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 2772
Skąd: 52.8 17.2
Wysłany: 2008-10-18, 11:39   

bossbusko napisał/a:
Opisalem szczegolowo swoj "problem" i prosze tylko o naprowadzenie, ewentualnie wskazanie odpowiednich watkow.

Tak w sumie to wiesz skąd się bierze sygnał GPS? ;-)

Jeśli chcesz być traktowany poważnie, na początek za pomocą obu odbiorników ustal pozycję pojedynczym sygnałem. Zrób to jednocześnie, z dokładnością do ułamków sekundy. Oblicz wyznaczona odległość między odbiornikami i porównaj ją z rzeczywistą. Powtórz pomiar kilkakrotnie by wyznaczyć wartość średnią. Porównaj ją z pozycją manewru o którym masz być ostrzegany zapisaną w pliku mapy. Wyciągnij wnioski.

Dla ułatwienia możesz poczytać o specyfice odczytu sygnału GPS i najczęstszych błędach pomiaru.

To jest zadanie nr 1. Później przejdziemy do testów urządzeń, typów odbiorników sygnału, szybkości przetwarzania dla różnych formatów zapisu, wpływ charakterystyki procesora, omówienie modyfikowalnych parametrów programów, dokładności wykonania map, zgodności map z bazą danych, trybów obsługi parametrów dźwiękowych, różnicach i wymaganiach odtwarzania dźwięku i nawet podstaw akustyki.
Pod koniec drugiego semestru będziesz wiedział skąd bierze się różnica 0,5 sek. ;-)
_________________
Jeśli nie wiesz - czytaj FAQ
Jeśli chcesz by inni wiedzieli - napisz w FAQ-propozycje
Jeśli pomogłem, nie klikaj "Pomógł" - pomóż komuś innemu
 
 
ad2122 
GPS instruktor



Pomógł: 42 razy
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 605
Wysłany: 2008-10-18, 12:03   

bossbusko napisał/a:
dokladnie ta sama wersje i ta sama mape

a z tymi samymi ustawieniami konfiguracyjnymi programu?
Ja bym powiedział, że akurat ten program na Larku działa może nieco wolniej. Wgrasz inny program nawigacyjny i sytuacja może się odwrócić. Możesz spróbować np. z AM 505 EU lub iGO8 z mapami EU i wtedy porównaj te dwa urządzonka. Prędkość działanie aplikacji, która może być optymalizowana pod konkretne (inne - w Twoim przypadku HTC MDA CIII) urządzenie, nie wydaje mi się właściwym miernikiem szybkości działania Larka, jak i oczywiście innych navi.
A tak na marginesie, na peb'ie Twoje (identyczne) zapytanie jakoś nie wzbudziło wielkiego zainteresowania. Tutaj przynajmniej ktoś Ci odpowiedział :)
 
 
pawelm654
azymut


Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 3
  Wysłany: 2008-11-21, 11:45   LARK 35 - Nie dokladne wskazania drogi

Witajcie,

standardowo przy pomocy GW stalem sie wlascicielem Larka 35. Zaladowalem do niego karte i zgodnie z informacjami przetestowalem AM i TT. Niestety zarowno w pierwszym jak i drugim przypadku nawigacja nie pokazuje dobrze polozenia. Niewazne z jaka predkoscia bym jechal caly czas wyprzedzam mape o ok 15-40 m.

Wczesniej mialem ipaq-a z gps-em po BT i wgrana AM i nic takiego sie nie dzialo, czy to jest ogolny problem Larka? Mozna ten problem samemu usunac czy oddac do serwisu niech oni go rozgrzebia?

Pozdrawiam i dziekuje za wspaniale forum!
Pawel
 
 
Robinson
Waypoint


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 177
Wysłany: 2008-11-21, 12:04   

A jak pokazuje na MapieMap?
_________________
Lark 35.3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nasi znajomi:
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12