Ogłoszenie 
Prosimy o zapoznanie się z nową wersją regulaminu forum (ver 003) oraz zasadami przetwarzania danych osobowych
Regulamin oraz zasady przetwarzania w dziale REGULAMIN

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: jacekp1313
2013-04-29, 07:56
Nv2008 i programy nawigacyjne
Autor Wiadomość
bimberboy 
młodszy inspektor GPS


Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-06-06, 12:33   Problem Navia z biedronki

Witam koleżanki i kolegów, jestem tu nowy i mam stasznie (dla mnie) frustrujący problem.
Mianowicie wczoraj wpadła mi w łapki Navia model 2008 (promocja z biedronki 5 czerwiec) Niezwłocznie jak było napisane w instrukcji zarejstrwalem się na stronie Mapy map podalem jej nr seyjny i po zarejstrowaniu chcialem zobaczyc jak to cudeńko dziala więc podlaczona nawigacje do kompa ustawilem zeby wytyczyło trase do Zakopca (mieszkam w Łodzi) a tu mi sie pokazuje mapa na niej ulica Marszałkowska w Warszawie i głuch... niby szuka satelity ale cos slabo sie stara. No to myśle sobie dobra w mieszkaniu kiepsko odbiera no to siup do samochodu a tam ten sam problem... No to biore do ręki instrukcje wchodze jeszcze raz na strone MapyMap -> Pomoc i napisane jak wół ze nalezy odblokować mape podając nr urządzenia... I mam takie pytanie gdzie ja mam to wpisać aby wygenerował mi się kod odblokowywujący? Już mnie szlag trafia :-x
Z góry dzięki za pomoc :-P
 
 
JAMA10
młodszy inspektor GPS


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 9
Wysłany: 2008-06-06, 12:39   

W tej nawigacji nie odblokowuje się mapy. Jak by trzeba było odblokować to byś nic nie zobaczył.
Za pierwszym razem złapanie satelitów może długo trwać.
Należy wyjść na dwór i chwilę z nią postać
Zwróć uwagę w opcji GPS czy masz gps włączony

PS
Zainstalowana MapaMap nie nadaje się do nawigacji (jest bardzo ograniczona). Zainstaluj sobie inną mapę np Automapę, IGO itp
 
 
andreas_k 
Waypoint


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 42
Wysłany: 2008-06-06, 12:41   

Oblokować możesz jeżeli jest zablokowana ( prosi na starcie o nr seryjny). Jeżeli o taki nr nie prosi to jest wsio ok... ( dla pewności kliknij ustawienia>info - tam powinna być informacja o nr urządzenia i nr seryjnym...)
 
 
bimberboy 
młodszy inspektor GPS


Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-06-06, 13:21   

Dzięki wielkie pomogło :D najwidoczniej wczoraj gdy wziolem nawigacje do samochodu za krótko czekałem na znalezienie satelity, teraz wszystko hula elegancko :D
 
 
baczek
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 7
Wysłany: 2008-06-06, 22:53   Czy sie da ? Pytanie nooba ;]

Zakupilem dzis w Biedronce Navie 2008. Wersja MapyMap jest troche "stara" delikatnie mowiac. Pierwszy raz mam doczynienia z tego typu nawigacja i tu rodzi sie moje pytanie. Czy wg tego opisu: http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=2372, moge przetestowac nowsza wersje MapyMap przed jej kupnem ? Czy istnieje ryzyko uwalenia sprzetu ?
 
 
Hukkle
Maestro GPS
Akira512



Pomógł: 87 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 2772
Skąd: 52.8 17.2
Wysłany: 2008-06-06, 22:58   

baczek napisał/a:
Wersja MapyMap jest troche "stara" delikatnie mowiac.

Jaka tam jest konkretnie wersja MM?
Wracając do tematu: Testować możesz. Ryzyko istnieje.
 
 
baczek
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 7
Wysłany: 2008-06-06, 23:05   

MapaMap Lite
wersja aplikacji 5.1.8.0
wersja mapy PL_1260-200712

Z tego co sie orientuje to ten numerek "1260" oznacza wersje mapy, rajt ?
 
 
Hukkle
Maestro GPS
Akira512



Pomógł: 87 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 2772
Skąd: 52.8 17.2
Wysłany: 2008-06-06, 23:14   

Czyli wersję MM masz najnowszą a mapy do niej z grudnia 2007, Aktualizacja ze strony imagisu nie obejmuje map.
Numer 1260 oznacza (niby) liczbę planów miejscowości ale ważniejsza jest data. Lepiej mieć mniej ale dokładniej zrobionych niż więcej ale takich gdzie zaznaczone są dwie ulice na krzyż.
Czy to jest wersja MapyMap tzw "lite"?
 
 
baczek
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 7
Wysłany: 2008-06-06, 23:20   

Tak pisalem to jest MapaMap Lite. W sumie Krakow po ktorym sie glownie poruszam jest bardzo dobrze zrobiony, wiec poki co dam sobie spokoj z aktualizacja. Masz odemnie "pomogl" ;p
 
 
Wedrowca 
Maestro GPS



Pomógł: 144 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2733
Skąd: się wziął kosmos?
Wysłany: 2008-06-06, 23:20   

Nie tylko mniej miast, ale miasta są niedokłądne, a konkretnie sa podane tylko główne ulice. Dla przykładu dwa screeny z mapy 1260 i 1749 na przykładzie miasta Śrem. Sam widzisz czym się różnią :-? . Juz ze screenów widać, że v1260 to jakaś chora pomyłka. To po prostu taka wersja, któą można ładować do sprzedawanych sprzętów, żeby je w ogóle sprzedać. Mapy są całkowicie do bani.
Jeśli już chcesz używać MM do nawigacji, to zainteresuj się ta drugą wersją mapy. Albo innym programem (polecam AutoMapę).

01.jpg
mapa w wersji 1260
Plik ściągnięto 7477 raz(y) 22,95 KB

02.jpg
Mapa w wersji 1749
Plik ściągnięto 7473 raz(y) 30,98 KB

_________________
Longhorn 950, GOCLEVER 4335, LARK 35.0 v1.0, LG L3
Pentagram P3106+K750i/K800i/W995+TrekBuddy
 
 
Hukkle
Maestro GPS
Akira512



Pomógł: 87 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 2772
Skąd: 52.8 17.2
Wysłany: 2008-06-06, 23:33   

baczek napisał/a:
Tak pisalem to jest MapaMap Lite.

Faktycznie, nie zauważyłem. Pytałem bo pojawiały sie głosy na forum że wersja Lite może być uproszczona w stosunku do wersji powiedzmy Full 1260.

baczek napisał/a:
W sumie Krakow po ktorym sie glownie poruszam jest bardzo dobrze zrobiony, wiec poki co dam sobie spokoj z aktualizacja.

Sprawdź aktualność dla jakiejś mniejszej miejscowości w Twojej okolicy. Wyznacz sobie trasę w drugi koniec Polski, taką jaką najlepiej znasz i wtedy podejmiesz decyzję

baczek napisał/a:
Masz odemnie "pomogl" ;p

Dzięki stukrotne. Będę nosił jak virtuti :-D
Ostatnio zmieniony przez Hukkle 2008-06-07, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
baczek
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 7
Wysłany: 2008-06-06, 23:46   

Wedrowca napisał/a:
Nie tylko mniej miast, ale miasta są niedokłądne, a konkretnie sa podane tylko główne ulice. Dla przykładu dwa screeny z mapy 1260 i 1749 na przykładzie miasta Śrem. Sam widzisz czym się różnią :-? . Juz ze screenów widać, że v1260 to jakaś chora pomyłka. To po prostu taka wersja, któą można ładować do sprzedawanych sprzętów, żeby je w ogóle sprzedać. Mapy są całkowicie do bani.
Jeśli już chcesz używać MM do nawigacji, to zainteresuj się ta drugą wersją mapy. Albo innym programem (polecam AutoMapę).


No dobra, ale czy tym sposobem z linku, ktory przytoczylem w 1 poscie przeprowadze update mapy w Navii 2008, czy to jakis odmienny, tajemniczy, nieznany, niedostepny sprzet ?;]
 
 
Wedrowca 
Maestro GPS



Pomógł: 144 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2733
Skąd: się wziął kosmos?
Wysłany: 2008-06-06, 23:59   

Dla zmiany samej mapy z 1260 na 1749 nie musisz kasować tej którą już masz. Wystarczy że skopiujesz katalog z plikami mapy 1749 (dostępne na forum) w miejsce gdzie jest mapa którą już masz (katalog "MapaMap"). Wóczas po właczeniu sprzętu i uruchomieniu MapaMap, poproszony zostaniesz o wybór z jakiej mapy ma program korzystać.
Mapa którą posiadasz jest w katalogu "PL_1260-200712"
Mapa którą sobie dograsz będzie w katalogu "PL_1749-200706" (lub podobnym)
_________________
Longhorn 950, GOCLEVER 4335, LARK 35.0 v1.0, LG L3
Pentagram P3106+K750i/K800i/W995+TrekBuddy
 
 
baczek
młodszy inspektor GPS


Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 7
Wysłany: 2008-06-07, 00:05   

czyli poprostu przeprowadzic ta aktualizacje mapy, zainstalowac we flash storage (jesli sie zmiesci) lub na SD i potraktowac ja keygenem? czy powinienem szukac jakiejs nieinstalacyjnej wersji tej mapy ?
 
 
Wedrowca 
Maestro GPS



Pomógł: 144 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 2733
Skąd: się wziął kosmos?
Wysłany: 2008-06-07, 10:01   

baczek napisał/a:
czyli poprostu przeprowadzic ta aktualizacje mapy

Nie wiem jak zachowa się instalacja z poziomu PC. Mozliwe, że instalka skasuje Ci tą mape którą masz. Ja bym skopiował gotową mapę 1749 do katalogu gdzie masz już mapę 1260. Jak masz ją w 'NANDFlash/Mapamap' to tam skopiuj. Jelsi cała MapaMap masz na SD, skopiuj tam.
_________________
Longhorn 950, GOCLEVER 4335, LARK 35.0 v1.0, LG L3
Pentagram P3106+K750i/K800i/W995+TrekBuddy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Nasi znajomi:
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14